A regisztrációnak alapvetően három szerepe van:
A regisztráció…
Ez utóbbiról annyit kell tudni, hogy a kommunikációhoz két kulcsos SSL hitelesítést használunk, s a publikus kulcsok elérhetőségét a regisztrációt követően a www.mayor.hu (a controller node) hivatott biztosítani - enélkül tehát a kommunikáció nem képes működni.
Felhasználók/Szerver regisztráció
menüpontban kell a regisztrációt rendbe tenni.Erre alapvetően azért van szükség, mert a kommunikációhoz két kulcsos SSL hitelesítést használunk, s a publikus kulcsok elérhetőségét a regisztrációt követően a www.mayor.hu (a controller node) biztosítja majd.
A frissítés után a program mindenképp azt fogja kiírni halványpiros háttérrel, hogy
"A mayor.hu nem ismeri ezt a szervert (nodeId: 00000000)!"
Az OMKod
megadása nem kötelező ugyan, de ha az adott rendszer egyértelműen valamelyik intézményhez tartozik, akkor célszerű megadni, ugyanis ebből generáljuk a nodeId-t (egy kétjegyű sorszámot elé téve).
A Közterület jelleg
mező kényes - (jobb lenne itt egy legördülő menü - majd egyszer…): nem fogad el rövidítéseket, csak rendesen kiírt szövegeket mint „út”, „utca”, „tér”, „körtér”, „lejtő”, … Azok az értékek elfogadottak, amik a napló megfelelő helyein elérhetők - pl. a diák adatok lakcím részénél, vagy az intézmény adatainál…
Az url
csak azért nem kötelező, mert a fejlesztői rendszereken, amik dinamikus ip-vel működnek, nem lenne értelme, de amúgy fontos adat, a napló elérhetőségét kell hogy tartalmazza.
A kitöltés után a Regisztráció
gombot kell megnyomni, s sikeres esetben az újratöltés után már a zöld színű oldal fogad minket.
A regisztrációs adatok (a publikus kulcs és a nodeId
kivételével) ugyanitt később módosíthatók.
Felhasználók/Szerver regisztráció/Ismert végpontok
menüpont alatt ezek után fel lehet venni azokat a végpontokat, akikkel a jövőben kommunikálni szeretnénk. Alaphelyzetben a listában csak a MaYoR HU van benne (ezt nem is szabad törölni), nodeId alapján lehet tőle lekérdezni újabb végpontokat (a nodeId
amúgy alap esetben az OMKod
-dal egyezik meg, ha csak egy rendszert regisztrálunk egy OMKod alá). A „Lekérdezés” gombra kattintás után a listában megjelenik jó esetben az új intézmény.Ide lehet majd felvenni például a fenntartói szervert, hogy az bizonyos adatokat lekérdezhessen tőlünk.
A listában szereplő végpontokkal már működik a kommunikáció. Ezt tesztelendő rá lehet kattintani a „ping” gombra, ami kis idő elteltével zöldre vált és kiírja az adott rendszer pillanatnyi verzió (revision) számát. (Olyan intézményt ne pingeljetek, amelyiken még nem volt frissítés…).