Tartalomjegyzék
Regisztráció
Miért?
A regisztrációnak alapvetően három szerepe van:
A regisztráció…
- a fejlesztők fele fontos visszajelzés (a programot használó intézmények száma és kiléte más érdeklődők számára is fontos adat lehet…)
- lehetőség arra, hogy önkéntes alapon támogatást nyújthasson minden felhasználó a projekt számára.
- megalapozza azt a lehetőséget, hogy a különböző MaYoR telepítések egymással kommunikálhassanak.
Ez utóbbiról annyit kell tudni, hogy a kommunikációhoz két kulcsos SSL hitelesítést használunk, s a publikus kulcsok elérhetőségét a regisztrációt követően a www.mayor.hu (a controller node) hivatott biztosítani - enélkül tehát a kommunikáció nem képes működni.
Hogyan?
- Frissítsd a rendszered!
- Adminként (useradmin) belépve a
Felhasználók/Szerver regisztráció
menüpontban kell a regisztrációt rendbe tenni.
Erre alapvetően azért van szükség, mert a kommunikációhoz két kulcsos SSL hitelesítést használunk, s a publikus kulcsok elérhetőségét a regisztrációt követően a www.mayor.hu (a controller node) biztosítja majd.
A frissítés után a program mindenképp azt fogja kiírni halványpiros háttérrel, hogy
"A mayor.hu nem ismeri ezt a szervert (nodeId: 00000000)!"
- Ha az intézmény korábban regisztrált, akkor elvileg van eltárolt publikus kulcsa nálunk. Ekkor a felirat alatti „Csomópont azonosító lekérdezése” gombra kattintva megkísérelhetjük az azonosító lekérdezését. Ha sikerül, akkor zöldre vált az oldal és a felirat is arról tájékoztat, hogy a mayor.hu ismeri a rendszert.
- Ha a fenti próbálkozás nem vezet eredményre, vagy korábban még egyáltalán nem volt regisztrálva a program, akkor az alsó űrlapot kell kitölteni. A fehér mezők kitöltése kötelező.
Az OMKod
megadása nem kötelező ugyan, de ha az adott rendszer egyértelműen valamelyik intézményhez tartozik, akkor célszerű megadni, ugyanis ebből generáljuk a nodeId-t (egy kétjegyű sorszámot elé téve).
A Közterület jelleg
mező kényes - (jobb lenne itt egy legördülő menü - majd egyszer…): nem fogad el rövidítéseket, csak rendesen kiírt szövegeket mint „út”, „utca”, „tér”, „körtér”, „lejtő”, … Azok az értékek elfogadottak, amik a napló megfelelő helyein elérhetők - pl. a diák adatok lakcím részénél, vagy az intézmény adatainál…
Az url
csak azért nem kötelező, mert a fejlesztői rendszereken, amik dinamikus ip-vel működnek, nem lenne értelme, de amúgy fontos adat, a napló elérhetőségét kell hogy tartalmazza.
A kitöltés után a Regisztráció
gombot kell megnyomni, s sikeres esetben az újratöltés után már a zöld színű oldal fogad minket.
A regisztrációs adatok (a publikus kulcs és a nodeId
kivételével) ugyanitt később módosíthatók.
- A
Felhasználók/Szerver regisztráció/Ismert végpontok
menüpont alatt ezek után fel lehet venni azokat a végpontokat, akikkel a jövőben kommunikálni szeretnénk. Alaphelyzetben a listában csak a MaYoR HU van benne (ezt nem is szabad törölni), nodeId alapján lehet tőle lekérdezni újabb végpontokat (anodeId
amúgy alap esetben azOMKod
-dal egyezik meg, ha csak egy rendszert regisztrálunk egy OMKod alá). A „Lekérdezés” gombra kattintás után a listában megjelenik jó esetben az új intézmény.
Ide lehet majd felvenni például a fenntartói szervert, hogy az bizonyos adatokat lekérdezhessen tőlünk.
A listában szereplő végpontokkal már működik a kommunikáció. Ezt tesztelendő rá lehet kattintani a „ping” gombra, ami kis idő elteltével zöldre vált és kiírja az adott rendszer pillanatnyi verzió (revision) számát. (Olyan intézményt ne pingeljetek, amelyiken még nem volt frissítés…).